ISSUES IN URBAN EDUCATION
Résumé
Written by a man who has been for some years in the centre of the unusual and dramatic pressures that have been at work on the foundations of social, political and educational institutions in Quebec, this account offers a picture in action of several of the issues that are the subject of a more theoretical treatment elsewhere in this Journal. Robert Lavery considers the financial and socio-political developments among the school boards of the City of Montreal that are changing the administrator's role in the system, against a background of increasing drop-out rates and a disturbing sense of discontent with its pedagogical effectiveness.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.