ENVIRONMENTAL PSYCHOLOGY GOES BEYOND THE LABORATORY
Résumé
While I intend to advocate extending scientific research beyond the laboratory, I am still a strong supporter of the laboratory. It is only in the laboratory that we can get what all scientists, those interested in human problems and those disinterested, probably desire - controlled conditions. If we desert the lab, we are left with anecdote and uncontrolled observations, neither of which should be discounted; but it is only in the lab that we can attempt to test hypotheses. When we get cross-cultural studies, we have tested our hypotheses over place. Longitudinal studies test our hypotheses over time. I would defend, to the last breath, patient laboratory work. Why then have I chosen to promote going "beyond the laboratory"?Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.