PEER TEACHING IN A LEARNING CENTRE
Résumé
Lafontaine Campus of Dawson College is situated near Montreal's "Main" and draws a large number of students from immigrant communities in that area of the city. Low proficiency in the language of instruction is a frequent hindrance to students' general progress in the college. To serve the needs of such a student population, various techniques in PSI and peer teaching have been combined in a teaching service which is directed from a learning centre. The structure and administration of such a system may be of interest to other colleges whose students need extra instruction in academic skills.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.