A HISTORY EXERCISE IN A PROGRAM OF OUTDOOR EDUCATION
Résumé
In recent years, more and more schools have discovered the outdoors as a medium for education. Sorne teachers have made use of the lakes, valleys and mountains for specifie aeademic instruction in the realm of science and biology; others have attempted to create a more humanistic experience, using the challenge of the outdoors to build initiative and character. Whatever the aims, most educators would agree that outdoor education is a positive trend. The article that follows focuses particularly on one individu al outdoor exercise that dealt with history.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.