STRESS AND PHYSICAL ACTIVITY
Résumé
When I began my first experiments in 1936, the stress concept had not yet been formulated. Today, in my position as director of the University of Montreal's Institut de Médecine et de Chirurgie Expérimentales, I see that the acceptance of the stress concept is widespread, not only in virtually all fields of medieine, but also in the behavioral sciences and philosophy. Indeed, stress is such a fast growing field of medical research that the documentation service of our Institute has accumulated hundreds of books and over one hundred thousand articles on stress and stress-related topics. The notion is common, too, in our everyday experience. At social gatherings we hear a great deal about the stress of executive life, pollution, city life, marriage, and so on, yet few who discuss stress so glibly really know what it means. They have never taken time to study its scientific meaning or its mechanism.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.