THE TEACHER PROBATION SYSTEM IN QUEBEC: A DESCRIPTION AND CRITICAL ANALYSIS
Résumé
The purpose of this paper is to describe and discuss a new means of initiating beginning teachers into the teaching profession. The method was introduced through the passage of a regulation by the Ministry of Education in Quebec and made applicable to all beginning teachers within the Province, starting in 1971. In some school boards, the regulation was accepted and put into action, in other boards it was modified before implementation, while in others, to this day, it is not followed. In this paper, the new system will be defined, its implementation will he briefly discussed and then a critical analysis of the system will be presented.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.