SCHOOL SPACES
Résumé
In the last twenty-five years, school architects have had to respond to numerous educational innovations that have had both direct and indirect implications on the spatial needs of the teacher and student alike. These innovations include upgrading of the curriculum to include new courses, new methods of instruction such as team teaching, and new patterns of student advancement in non-graded or continuous progress programs. These innovations have made obsolete the traditional "egg-crate" form of schoolhouse consisting of a number of like-sized permanent classrooms placed on either side of a corridor.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.