COMPUTER, TEACHER, AND LEARNER: SOME TECHNOLOGICAL IMPLICATIONS
Résumé
The purpose of this paper is to suggest some of the implications for teaehers' roles that might result from the growth of computer technology in education. In the past, technological innovations in education have affected the roles of teachers as much as those of students. An important historical example is the invention of mechanical printing, which created new and more readily available opportunities for individual learning. It also allowed the teacher to move away from such tasks as reading aloud to mature audiences.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.