CREATIVITY OR THE FEW AND THE MANY
Résumé
One of the responsibilities of education is the discovery and cultivation of talent or the fostering and support of creativity. When danger threatens a society, the salvation always lies in the emergence of a few who understand the warning voice of history, acknowledge the necessity of change, and transform the fear into a sense of challenge. When, as at the end of antiquity, such men fail to arise, or, so far as they exist, are not supported by their contemporaries, decay is imminent. Therefore, we will discuss the characteristies of the creative personality, for unless the schools are able to recognize it in time and to stimulate it, they kill the most precious elements in their society. How often have they done so!Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.