SHOW THEM LOVE - ATTEMPT TO UNDERSTAND - REDUCE THE STATISTICS - MR. ELEMENTARY COUNSELLOR
Résumé
In the past two decades, counselling programs in North America have developed from high schools downward with almost no consideration shown for this service in elementary schools. Rapid changes in educational, vocational and personal domains of living prompted the surge of interest for counselling at the secondary level. More recently the Government of Alberta, textbook writers, and counsellor educators have displayed an interest and have described new learning programs and experiences for elementary children which would strongly suggest a need for a counsellor at that level.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.