NEW BASES FOR SCIENCE TEACHING
Résumé
Today there is more concern for the teaching of science than ever before in the history of education. This concern is not without cause. In the last twenty years civilization has progressed from an electrical age into an atomic age. National power rests upon science and technology, while millions of dollars support the scientific enterprise. Life as we now know it rests upon the foundation of science. It is therefore obvious that a modern science education is required for both the specialist and the layman.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.