THE WRITER AS TEACHER
Résumé
Having served a full term with the English lit. department at Sir George Williams University, in Montreal, as well as visiting the University of Toronto, and even venturing into the hurricane's eye, Simon Fraser U., I'm now an authority on student unrest, the new militants, and the generation gap. An affluent society's modish problems. I am also, suddenly, resentfully, thirty-eight years old, teeth loosening, hangovers more onerous, teetering on the precipice of middle-age, which naturally sours my conclusions. The student militants, though sometimes engaging, are mostly know-nothing paper tigers. Though they are served by the occasional inspired original teacher (and I honour no man more), they are also asked to endure too many professors who are mediocre and running embarrassingly scared.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.