Correspondence with A. S. Neill
Résumé
Last Fall, we wrote to Mr. A. S. Neill, founder of the famous Summerhill School and author of a number of works (including Summerhill: A Radical Approach to Child Rearing) which advocate greater freedom in education. We enclosed a copy of a recent issue of the McGill Journal of Education, (Vol. II, no. 1 which happened to be concerned with the theme "The Teacher and the Teaching Process") and invited Mr. Neill to contribute a paper. His response was as vigorous and as uncompromising as his lifelong efforts at educational reform. It is printed here, along with subsequent correspondence with the editor of the Journal, and some reactions from a teacher.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.