THE LIBERATION OF WOMEN AND THE EDUCATIONAL SYSTEM
Résumé
Any discussion of the relationship between women and the educational system must begin by dispelling the tremendous edifice of erroneous beliefs regarding women in contemporary society. The mythology surrounding the socially normative definitions of women is enough to make any professional anthropologist think he has arrived in a society fraught with a peculiar tendency toward superstition and irrational mysticism. Of course, it should be clearly understood that social norms are not wantonly irrational but invariably serve clearly-defined purposes. As we shall see, the dominant ideology surrounding women functions to maintain a status-quo beneficial to those small social groups - invariably male-dominated - possessing a disproporlionate amount of the economic and, hence, political power.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.