SOME CONCERNS ABOUT GROUP EXPERIENCES
Résumé
The current interest in psychological and educational groups has created some dilemmas that could possibly be avoided if more attention were given to ethical responsibility both by group leaders and group members. This statement may appear to be advocating a simple solution to some of the confusion, misunderstanding, and polarization of opinions regarding T-groups, encounter groups, sensitivity groups, and such, but, nevertheless, it seems that closer scrutiny of some of the basic motivations and needs of persons leading and participating in psychological and educational groups is past due. In many fields of art, sensory and emotional stimulation appears to he sufficient reason for the creation of a work of art, but should this be the raison d'être for a group experience?Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.