SOME PSYCHOLOGICAL PERSPECTIVES ON BILINGUALISM AND SECOND LANGUAGE TEACHING
Résumé
In Quebec, most educators agree that everybody should acquire a high level of competence in both French and English. The achievement of this goal will facilitate communication not only in everyday life but will lead as well to an understanding and appreciation of the values and aspirations of each cultural group. Perhaps a decrease in tension and hostility between the groups would also result from widespread bilingualism. Some groups of immigrants aside, the acquisition of English or French involves for most people the learning of a second language.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.