THE "NEW" SOCIAL STUDIES AND TEACHER EDUCATION
Résumé
"Unless we know where we are going, there is not much comfort in being assured that we are on our way and travelling fast. The result is likely to be but seeming.'" These words of warning, uttered nearly fifty years ago by Boyd Bode in the midst of the great educational revolution in which he took part, seem to me to be equally appropriate for all of us who are involved in the second great educational revolution of the twentieth century. In particular, when I work through the literature of the "new" social studies, it sometimes seems to me that we are just "travelling fast" and have no idea where we are going.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.