AN ECLECTIC APPROACH TO EDUCATION FOR THE EMOTIONALLY DISTURBED
Résumé
The major function of school personnel is to provide the best possible education for children - all children. Techniques and methodology used in achieving this goal vary according to the unique needs of the child being served. In the area of education for emotionally disturbed children, the teacher (or teacher-therapist) does well to adopt an eclectic approach, drawing from different theoretical views those which are applicable to a classroom situation. These views are then integrated into a sound, systematic approach with which an educational program for the emotionally disturbed child is developed.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.