ROLE THEORY: ONE MODEL FOR INVESTIGATING THE STUDENT-TEACHING PROCESS
Résumé
Many of the problems of administering a student-teaching programme require immediate solution, with or without the benefit of research findings, but I believe that student-teaching has been seriously neglected as an area for study and that there is a great need for conducting research on student-teaching in a systematic way. It seems appropriate in dealing with problems in student teaching, especially in the light of some of the criticism of research in this field, to consider the heuristic qualities of theoretical formulations. An attempt will be made in this paper to analyse one model in role theory with the hope that the analysis will suggest researchable questions on the student-teaching process.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.