LANGUAGE AND EDUCATION IN SOUTH AFRICA
Résumé
Among the countries where language has complicated educational policy, South Africa is probably unique. The white or "European" minority of the population is not only separated from the African, Coloured and Asiatic, it is divided within itself between Afrikaner and English. This creates unusual problems. Afrikaans is a new language which has developed during the past century, and its use is limited almost exclusively to the Afrikaners (the Boers), while English, of course, is not only an international language but also the principal lingua franca of the rest of the African continent. Consequently, even leaving aside the numerous native dialects which cannot be ignored in determining educational policies, political leaders have been faced with the problem of encouraging the wider use of Afrikaans without eliminating the general use of English.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.