Cyber-dilemmas in the new millennium: School obligations to provide student safety in a virtual school environment
Mots-clés :
cyber bullying, Internet safety, legal issues, virtual school environment, school responsibilityRésumé
ABSTRACT. Cyber-bullying is a psychologically devastating form of social cruelty among adolescents. This paper reviews the current policy vacuum as it relates to the legal obligations and reasonable expectations of schools to monitor and supervise on-line discourse, while balancing student safety, education, and interaction in virtual space. The paper opens with a profile and conditions of cyber-bullying. A brief discussion of the institutional responses to cyber-bullying follows. Finally, emerging and established law is highlighted to provide guidelines that are more likely than arbitrary responses, to help schools reduce cyber-bullying through educational means that protect students and avoid litigation. CYBER DILEMMES DANS LE NOUVEAU MILLÉNAIRE : OBLIGATIONS DES ÉCOLES À ASSURER AUX ÉLÈVES LA SÉCURITÉ DANS UN ENVIRONNEMENT SCOLAIRE VIRTUEL RÉSUMÉ. La cyber-intimidation est une forme psychologiquement dévastatrice et actuellement moins étudiée parmi les adolescents. Cet article passe en revue le manque de politique lié aux obligations légales et aux attentes raisonnables des écoles pour diriger et guider les discours sur Internet pendant qu’ils équilibrent la sécurité, l’éducation et les interactions des étudiants dans cet espace virtuel. Le document commence avec une description du profil de l’intimidation cybernétique et de ses conditions. Une brève description des hiérarchies de pouvoir discussion et des réponses institutionnelles aux cyberintimidations suit. Finalement, une loi émergeante et déjà établie est mise en valeur pour servir de ligne directrice qui, éventuellement, aidera les écoles à réduire l’intimidation cybernétique, et ce, au moyen de contenu éducatif qui protège les étudiants et permet d’éviter les litiges.Téléchargements
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