Practices Against Culture that "Work" in Nunavut Schools: Problematizing two common practices
Résumé
Practices exist in Nunavut schools that were reported by Qallunaat (non-Inuit) teachers in Berger’s (2001) study to “work,᾿ but that seem to be against historical Inuit culture. In this paper we discuss dangers in using such practices in schools that already erode Inuit culture, and also reasons to consider their use, then investigate strict discipline codes, and the use of praise and rewards. We recommend true Inuit control for good decisions about whether to adopt these practices.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.