Reports from the Field: COLLABORATING WITH TEACHERS IN THE SELECTION OF TEACHER EDUCATION CANDIDATES: ONE EXPERIENCE

Authors

  • Cheryll Duquette University of Ottawa

Abstract

In recent years faculties of education in the province of Ontario have been inundated with applications for admission. One faculty has responded by giving more careful attention to its criteria for admission and its selection procedures. In this paper is described the collaborative work of the University of Ottawa and the Ontario Teachers Federation in the development of the criteria and selection procedures of applicants to a B.Ed. program. RÉSUMÉ Depuis quelques années, les facultés des sciences de l'éducation de l'Ontario sont littéralement submergées de demandes d'admission. L'une d'entre elles a réagi en réexaminant attentivement ses critères d'admission et ses modalités de sélection. L'auteur de cet article décrit la collaboration qui s'est instaurée entre l'Université d' Ottawa et la Fédération des enseignants et enseignantes de l'Ontario pour fixer les critères et les modalités de sélection des candidats à un programme de B.Ed.

Author Biography

Cheryll Duquette, University of Ottawa

Cheryll Duquette is a professor at the University of Ottawa in the Teacher Education sector. Her research interest is the preservice experiences of teachers. Cheryll Duquette est professeure à l'Université d'Ottawa dans le secteur de la formation des enseignants. Ses recherches se situent au niveau des expériences pré-service des enseignants.

Downloads

Published

1993-01-01

How to Cite

Duquette, C. (1993). Reports from the Field: COLLABORATING WITH TEACHERS IN THE SELECTION OF TEACHER EDUCATION CANDIDATES: ONE EXPERIENCE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 28(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8079

Issue

Section

Articles