Viewpoint: REFLECTIVE TEACHING

Authors

  • Deborah A. Chetcuti McGill University

Abstract

Reflective teaching is not a new idea. However, it is only in recent years that the term "reflective practitioner" has become a catchword in educational circles. This paper gives a short theoretical background on reflective teaching, provides some information about the tools which can be used for reflection, and elaborates the author's own experience with reflection. The purpose of this paper is to provide teachers with a working model which can initiate them on the path of reflection. RÉSUMÉ L'enseignement réflexif n'est pas une idée nouvelle. Toutefois, cela fait à peine quelque années que l'expression "praticien réflexif' est devenue un mot d'ordre dans les cercles éducatifs. Le présent article fait une brève rétrospective théorique de l'enseignement réflexif, fournit certains renseignements sur les instruments qui peuvent servir à la réflexion et décrit la propre expérience de l'auteur en matière de réflexion. Son objectif est de fournir aux enseignants un modèle de travail qui pourra les lancer sur le chemin de la réflexion.

Author Biography

Deborah A. Chetcuti, McGill University

Deborah A. Chetcuti, studied at the University of Malta. She received her B.Ed.(Hons.), her main subject being Biology, in 1989. She has held placements at the University of Wisconsin, La Crosse as part of the International Student Exchange Program and at the Universita degli Studi di Catania. She is currently a student at McGill University, Montreal where she is completing an M.Ed in Curriculum and Instruction with a focus on science education. Deborah A. Chetcuti a fait ses études à l'Université de Malte. Elle a obtenu son B.Ed. (spécialisé) en 1989 avec comme sujet principal la biologie. Elle a effectué des stages à l'Université d'étudiants étrangers et à l'Universita degli Studi di Catania. Elle est actuellement étudiante à l'Université McGill, à Montréal où elle termine une M.Ed. en programmes d'enseignement axée sur les sciences de l'éducation.

Downloads

Published

1992-04-01

How to Cite

Chetcuti, D. A. (1992). Viewpoint: REFLECTIVE TEACHING. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 27(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8040

Issue

Section

Articles