Future Teachers’ Identity: Between an idealistic vision and a realistic view (Identité personnelle et professionnelle chez les futurs maîtres: Vision idéaliste ou regard réaliste?)
Keywords:
identity status, teacher identityAbstract
ABSTRACT. This study focuses on the way in which graduating student teachers represent themselves both as individuals and as future professional teachers, and compares these representations by identity status as defined by Marcia (Marcia et al., 1993). Seventy-six semi-structured interviews were conducted with students during their last year of a university elementary teacher preparation program. The results show consistency between personal and professional attributes among all the interviewed students. A high number of participants see themselves as both dynamic and empathic, thus reflecting an idealized conception of themselves and of the profession. Identité personnelle et professionnelle chez les futurs maîtres: Vision idéaliste ou regard réaliste? RÉSUMÉ. Cette recherche se penche sur les représentations que des étudiantes en fin de formation des maîtres au préscolaire et au primaire ont d’elles-mêmes en tant que personnes et en tant que futures enseignantes. Soixante-seize entrevues semi-dirigées ont été réalisées dans quatre établissements universitaires. Ces données sont analysées selon les états identitaires des sujets tels que définis par Marcia (Marcia et al., 1993). Les résultats montrent une cohérence entre les caractéristiques personnelles et professionnelles que les sujets s’attribuent quel que soit leur état identitaire. Un grand nombre d’étudiantes se définissent comme dynamiques et empathiques, ces caractéristiques reflétant une représentation idéalisée d’elles-mêmes aussi bien que de la profession enseignante.Downloads
Published
2007-04-15
How to Cite
Gohier, C., Chevrier, J., & Anadón, M. (2007). Future Teachers’ Identity: Between an idealistic vision and a realistic view (Identité personnelle et professionnelle chez les futurs maîtres: Vision idéaliste ou regard réaliste?). McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(1). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/974
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca