SHOAH, ÉMOTION ET MODES DE PENSÉE DE LYCÉENS
Keywords:
emotion, historical consciousness, holocaust, didacticsAbstract
L’article présente les conclusions sur la place et le rôle de l’émotion dans le mode de pensée de lycéens sur la Shoah / L’article présente une démarche de recherche qui s’intéresse à l’émotion comme facilitateur et / ou obstacle à l’apprentissage de l’histoire par la Shoah et ce dans un contexte muséal.
HOLOCAUST, EMOTION AND MODES OF THOUGHT OF HIGH SCHOOL STUDENTS
The article presents the conclusions on the place and role of emotion in the thinking of high school students on the Holocaust/ The article presents a research approach that focuses on emotion as a facilitator and/or obstacle to the learning of history by the Holocaust in a museum context.
Downloads
Published
Versions
- 2021-09-03 (4)
- 2021-09-03 (3)
- 2021-09-03 (2)
- 2020-05-12 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
