PEER-REVIEWER ROUND TABLE RESPONSE TO TED RIECKEN’S SCHOLARLY PODCAST, “MAPPING THE FIT BETWEEN RESEARCH AND MULTIMEDIA: A PODCAST EXPLORATION OF THE PLACE OF MULTIMEDIA WITHIN / AS SCHOLARSHIP”
Keywords:
scholarly communication, non-traditional media, scholarly journals, peer review, podcasts, multimediaAbstract
Beginning with the question of blind peer review in the shifting landscape of multimedia publishing, and concluding with reflections on knowledge- creation in today’s academic culture, Riecken, Leggo, and Paré respond to Riecken’s podcast-article and reflect on the challenges of multimedia and other non-traditional forms of scholarship for the academy and for scholarly communication. Leggo and Paré were the peer reviewers for Riecken’s article, which is part of this same issue and can be listened to here: http://mje.mcgill. ca/article/view/9061. Since they hail from the same vicinity, they convened an author-peer reviewer round-table discussion on the issues raised in writing and reviewing a multimedia article. We are pleased to share their conversation.
TABLE RONDE DE PAIRS ÉVALUATEURS : RÉPONSE À LA BALADODIFFUSION UNIVERSITAIRE DE TED RIECKEN « DÉFINIR LES LIENS ENTRE LA RECHERCHE ET LE MULTIMÉDIA : UNE EXPLORATION EN BALADO DE LA PLACE DU MULTIMÉDIA EN / COMME MÉTHODE DE RECHERCHE »
Dans les paragraphes suivants, Riecken, Leggo et Paré abordent dans un premier lieu la question de l’évaluation effectuée par les pairs et à l’aveugle dans le paysage en constant changement de l’édition multimédia, puis terminent par leurs réflexions sur la création du savoir dans la culture universitaire actuelle. Ils réagissent ainsi à la baladodiffusion de Riecken et réfléchissent aux défis que présentent le multimédia et les autres formes non traditionnelles de travaux universitaires pour le milieu et les communications académiques. Leggo et Paré sont ceux qui ont révisé l’article de Riecken, qui fait partie de cette édition et est disponible au : http://mje.mcgill.ca/article/view/9061. Puisqu’ils resident tous dans la même region, les pairs évaluateurs se sont réunis sous forme de table ronde pour discuter des enjeux soulevés par la rédaction et la révision d’un article multimédia. Nous sommes ravis de partager cette conversation avec vous.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca