ONTARIO KINDERGARTEN TEACHERS’ SOCIAL MEDIA DISCUSSIONS ABOUT FULL DAY KINDERGARTEN

Authors

  • Meghan Lynch University of Toronto

Keywords:

full day kindergarten, Ontario, teachers’ perspectives, social media, qualitative

Abstract

This exploratory netnographic study describes how a sample of Ontario kindergarten teachers perceives the new Ontario Full Day Kindergarten (FDK) curriculum. Discussions from teacher message boards, the comment sections of online news articles, and interviews with kindergarten teachers were analyzed and coded using a qualitative approach. Analysis revealed three major themes: 1) Class size concerns, 2) Team teaching concerns, and 3) Play-based curriculum concerns. Results are in broad agreement with those reported in existing research into Ontario’s FDK initiative. Findings highlight the need for further research with educators involved in Ontario’s FDK and also contribute to the burgeoning field of netnography research. Suggestions for future research and practice are included.

DISCUSSIONS, SUR LES MÉDIAS SOCIAUX, DES ENSEIGNANTS ONTARIENS À LA MATERNELLE À PROPOS DE LA MATERNELLE À TEMPS PLEIN

Cette recherche exploratoire et netnographique décrit la manière dont un échantillon d’enseignants ontariens travaillant à la maternelle perçoivent le nouveau programme de maternelle et jardins d’enfants à temps plein (MJTP). Des discussions relevées sur des babillards électroniques, les sections commentaires d’articles de nouvelles en ligne et des entrevues effectuées auprès d’enseignants à la maternelle ont été analysées et codées en utilisant une approche qualitative. Ces analyses ont révélées trois axes majeures de préoccupations: 1) celles relatives à la taille des groupes, 2) celles concernant l’enseignement en équipe et 3) celles portant sur le programme d’apprentissage axé sur le jeu. Les résultats de l’étude concordent avec ceux signalés par les projets de recherches pilotés par le gouvernement de l’Ontario dans le cadre du projet de MJTP. Ceux-ci soulignent le besoin de mener de plus amples recherches auprès des enseignants impliqués dans le projet ontarien de MJTP et contribuent également au domaine naissant de la recherche netnographique. Des suggestions pour des projets de recherche futurs et pour la pratique sont également formulées.

Author Biography

Meghan Lynch, University of Toronto

MEGHAN LYNCH is preparing to defend her doctoral dissertation in Public Health Sciences at the University of Toronto. Her research focuses on social media in health research and childhood nutrition.

MEGHAN LYNCH prépare sa soutenance de thèse de doctorat en santé publique à l’Université de Toronto. Ses recherches portent sur les médias sociaux dans un contexte de recherches en santé et de nutrition des enfants. 

Downloads

Published

2014-11-26

How to Cite

Lynch, M. (2014). ONTARIO KINDERGARTEN TEACHERS’ SOCIAL MEDIA DISCUSSIONS ABOUT FULL DAY KINDERGARTEN. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 49(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9065

Issue

Section

Articles