ONTARIO KINDERGARTEN TEACHERS’ SOCIAL MEDIA DISCUSSIONS ABOUT FULL DAY KINDERGARTEN
Keywords:
full day kindergarten, Ontario, teachers’ perspectives, social media, qualitativeAbstract
This exploratory netnographic study describes how a sample of Ontario kindergarten teachers perceives the new Ontario Full Day Kindergarten (FDK) curriculum. Discussions from teacher message boards, the comment sections of online news articles, and interviews with kindergarten teachers were analyzed and coded using a qualitative approach. Analysis revealed three major themes: 1) Class size concerns, 2) Team teaching concerns, and 3) Play-based curriculum concerns. Results are in broad agreement with those reported in existing research into Ontario’s FDK initiative. Findings highlight the need for further research with educators involved in Ontario’s FDK and also contribute to the burgeoning field of netnography research. Suggestions for future research and practice are included.
DISCUSSIONS, SUR LES MÉDIAS SOCIAUX, DES ENSEIGNANTS ONTARIENS À LA MATERNELLE À PROPOS DE LA MATERNELLE À TEMPS PLEIN
Cette recherche exploratoire et netnographique décrit la manière dont un échantillon d’enseignants ontariens travaillant à la maternelle perçoivent le nouveau programme de maternelle et jardins d’enfants à temps plein (MJTP). Des discussions relevées sur des babillards électroniques, les sections commentaires d’articles de nouvelles en ligne et des entrevues effectuées auprès d’enseignants à la maternelle ont été analysées et codées en utilisant une approche qualitative. Ces analyses ont révélées trois axes majeures de préoccupations: 1) celles relatives à la taille des groupes, 2) celles concernant l’enseignement en équipe et 3) celles portant sur le programme d’apprentissage axé sur le jeu. Les résultats de l’étude concordent avec ceux signalés par les projets de recherches pilotés par le gouvernement de l’Ontario dans le cadre du projet de MJTP. Ceux-ci soulignent le besoin de mener de plus amples recherches auprès des enseignants impliqués dans le projet ontarien de MJTP et contribuent également au domaine naissant de la recherche netnographique. Des suggestions pour des projets de recherche futurs et pour la pratique sont également formulées.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca