VALUING CHILDREN’S EXPRESSION: A FIRST ATTEMPT AT DISPLAYING PRESCHOOL ART IN AN EARLY CHILDHOOD CENTRE
Keywords:
early childhood art based activities, reggio emilia approach, childcare centre, early art projectsAbstract
A local childcare centre embarks on a first-time project to exhibit preschool children’s artworks, acknowledging the importance of art-based activities in the development of young children. In the planning and implementation of a successful afternoon event, the centre’s children, along with parents, other family members, friends, and educators, were able to appreciate the variety of techniques and materials used to create the skillfully-planned exhibit. The author provides insights into the challenges of undertaking such an endeavor and makes recommendations to promote its success.
VALORISER L’EXPRESSION CHEZ L’ENFANT: PREMIER TENTATIVE D’EXPOSITION D’ART PRÉSCOLAIRE DANS UN CENTRE DE LA PETITE ENFANCE
Un centre de la petite enfance d’une communauté entreprend pour la première fois d’exposer les œuvres d’enfants d’âge préscolaire. Ce faisant, ce centre reconnaît l’importance des activités artistiques dans le développement des jeunes enfants. C’est en planifiant et en mettant en œuvre cet événement d’un après-midi que les enfants du centre, leurs parents, les membres de leur famille, les amis ainsi que les éducateurs ont pris conscience de la variété de techniques et de média utilisés pour rendre possible cette exposition soigneusement planifiée. L’auteure apporte un éclairage sur les défis rencontrés au cours de cette entreprise et formule des recommandations pour promouvoir ce succès.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca