STUDENT VOICE IN SCHOOL REFORM: REFRAMING STUDENT-TEACHER RELATIONSHIPS
Abstract
ABSTRACT. This article examines a student group's two-pronged strategy to build partnerships with teachers at a U.S. high school. Through "teacher-focused" activities, students became aware of teachers' perspectives; "student-focused" activities allowed teachers to learn from students. The article also considers the organizational contexts that enabled this symbiotic strategy to take hold, activities that do not attack classroom practice, buffering group activities from external threats and building bridges with teachers in the school, and supporting the adult advisors who support the group. LA VOIX DES ÉLÈVES DANS LA RÉFORME SCOLAIRE: RESTRUCTURATION DES RAPPORTS ENTRE ÉLÈVES ET PROFESSEURS RÉSUMÉ. Cet article analyse la double stratégie utilisée par un groupe d'élèves gour établir des partenariats avec les professeurs dans une école secondaire des Etats-Unis. Par le biais d'activités «axées sur les professeurs», les élèves prennent conscience des points de vue de ces derniers; les activités «axées sur les élèves» permettent pour leur part aux professeurs de s'instruire sur leurs élèves. L'article envisage également les contextes organisationnels qui permettent à cette stratégie symbiotique de prendre appui. Ces activités ne veulent pas attaquer les pratiques de classe, mais veulent amortir les menaces extérieures au groupe, construire des ponts entre les enseignants de l'école et supporter les conseillers adultes qui interagissent avec le groupe.Downloads
Published
2003-04-01
How to Cite
Mitra, D. (2003). STUDENT VOICE IN SCHOOL REFORM: REFRAMING STUDENT-TEACHER RELATIONSHIPS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 38(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8686
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca