Report from the Field: YELLOW BUSLOADS FROM HELL: A MUSEUM FIELD TRIP IN THREE VOICES
Abstract
ABSTRACT. The purpose of this paper is to present data collected over eight years from teachers, tour guides, students, and museum staff about field trips. Readers' theatre, an alternate format for presenting qualitative data, provides a setting for the voices of the teacher, museum educator and student. The paper then addresses three issues arising from the readers' theatre presentation. First, the role of teacher training institutions in preparing teachers to use museums as curriculum enhancement is addressed, and suggestions are made for incorporating museum visits into units of instruction. Next, we discuss the recreational versus educational role of the museum, pointing out that while a trip away from the school can be fun, it can also be an educational opportunity. Finally, the compatibility of paradigms influencing the expectations of teachers and museum educators during field trips is explored. RÉSUMÉ. Cet article a pour but de présenter des données recueillies pendant plus de huit ans auprès d'enseignants, de guides, d'étudiants et de membres du personnel des musées à propos des visites de groupe. Le forum des lecteurs, nouvelle tribune de présentation des données qualitatives, permet aux enseignants, éducateurs des musées et étudiants de se faire entendre. L'article aborde ensuite trois questionS découlant de cette présentation. Il traite tout d'abord du rôle des établissements de formation des maîtres en ce qui a trait aux mesures visant à préparer les enseignants à exploiter les ressources des musées pour enrichir les programmes d'études; des suggestions sont également proposées pour intégrer les visites des musées dans les unitées d'enseignement. L'article établit ensuite une comparaison entre le rôle récréatif et éducatif des musées, en soulignant que les visites peuvent certes être une source de plaisir pour les élèves, mais qu'elles offrent aussi des po~ibilités éducatives. Enfin, l'article examine la compatibilité des paradigmes qui influent sur les attentes des enseignants et des éducateurs des musées durant les visites.Downloads
Published
1999-04-01
How to Cite
Brodie, L., & Wiebe, L. M. (1999). Report from the Field: YELLOW BUSLOADS FROM HELL: A MUSEUM FIELD TRIP IN THREE VOICES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 34(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8476
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca