UNIVERSITY PROGRAM ASSESSMENTS: EFFECTS OF GRADUATES' PERSONAL FACTORS
Abstract
The use of follow-up graduate surveys is increasingly popular among institutions of higher learning as a means of improving services to students and of satisfying divergent institutional needs. The present study has examined effects of personal factors on the àssessments provided by 293 graduates of the past five years in terms of the programs they completed and the university experiences they underwent in a small university in Western Canada. The analyses revealed that gender, marital status, particular degree programs completed, and individual academic achievement affected the assessment outcomes, leading the researcher to strike a cautious note in identifying what might be considered more pertinent and useful feedback versus that which may be regarded as less useful in providing on-going institutional improvement. RÉSUMÉ L'utilisation d'enquêtes de suivi auprès des diplomés afin d'améliorer les services aux étudiants et de combler des besoins divergents se répand de plus en plus dans les établissements d'enseignement supérieur. La présente étude examine les effets de facteurs personnels sur les évaluations fournies par 293 diplomés au cours des cinq dernières années relativement à leurs programmes d'études et aux expériences qu'ils ont vécues dans une petite université de l'Ouest canadien. Les analyses révèlent que le sexe, l'état civil, la nature particulière du programme d'études sanctionné par un grade et les résultats scolaires personnels affectent les résultats de l'évaluation. Cela amène les chercheurs à formuler des réserves lorsqu'il s'agit d'identifier ce que l'on pourrait considérer comme une forme plus pertinente et plus utile de rétro-information par rapport à une autre que l'on pourrait considérer comme moins utile aux fins de l'amélioration constante des établissements.Downloads
Published
1994-04-01
How to Cite
Lam, Y. J. (1994). UNIVERSITY PROGRAM ASSESSMENTS: EFFECTS OF GRADUATES’ PERSONAL FACTORS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 29(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8167
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca