UNIVERSITY FACULTY, COLLEAGUES AND TEACHERS’ FEDERATION AS MENTORS IN COLLABORATIVE ACTION RESEARCH

Authors

  • Shelley Stagg Peterson OISE/University of Toronto
  • Cathy Marks Krpan OISE / University of Toronto
  • Larry Swartz OISE / University of Toronto
  • with Jane Bennett Elementary Teachers' Federation of Ontario

Keywords:

collaborative action research, mathematics, elementary

Abstract

ABSTRACT. This research reports on collaborative research projects supported by a teachers’ federation. We compare research teams involved in the first year of the project, where they had free choice of research purposes with those in the second year who had the subject area defined for them. University faculty, teachers’ colleagues, and the teachers’ federation served as mentors for participating teachers. The action research resulted in change in teachers’ practice and in the development of leadership skills.

 

LES MEMBRES D'UNE FACULTÉ, LES COLLÈGUES ET UNE FÉDÉRATION D'ENSEIGNEMENT COMME MENTORS DANS UNE ACTION DE RECHERCHE COLLABORATIVE

 

RÉSUMÉ. Cet article fait le compte-rendu de projets de recherche collaborative soutenus par une fédération d’enseignants. Nous y comparons l’expérience de l’équipe de chercheurs impliqués dans la première année du projet – lesquels ont eu libre choix quant à leurs objectifs de recherche – à celle de la seconde cohorte de chercheurs, devant travailler avec des objectifs déjà définis. Des membres de la faculté universitaire, des collègues enseignants ainsi que la fédération des enseignants ont agi à titre de mentors auprès des participants. L’action de recherche a eu pour résultantes des changements de la pratique enseignante et le développement d’habiletés de leadership.

Author Biography

Shelley Stagg Peterson, OISE/University of Toronto

Associate Professor, Curriculum, Teaching and Learning

Downloads

Published

2010-04-23

How to Cite

Stagg Peterson, S., Krpan, C. M., Swartz, L., & Bennett, with J. (2010). UNIVERSITY FACULTY, COLLEAGUES AND TEACHERS’ FEDERATION AS MENTORS IN COLLABORATIVE ACTION RESEARCH. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 45(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/4644

Issue

Section

Articles