LEARNING CIRCLES: ONE FORM OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN SOCIAL ACTION RESEARCH
Keywords:
learning circles, citizens participation, poverty, knowledge creation, action researchAbstract
ABSTRACT. This paper explores the use of "learning circles" as one form of knowledge production in social action research. It reports on a project that used learning circles as a setting within which to increase the engagement of people living with low income in developing strategies for the reduction and elimination of poverty in Canada. It presents the process and reflections, analysis and recommendations of 55 project participants and the authors.
CERCLES D'APPRENTISSAGE : UNE FORME DE CRÉATION DU SAVOIR AU SEIN DE LA RECHERCHE EN ACTION SOCIALE
Résumé. L'auteur explore l'utilisation des «cercles d'apprentissage» comme vecteur de création du savoir dans le contexte de recherche en action sociale. Pour ce faire, l'auteur rapporte les résultats d'un projet ayant utilisé les cercles d'apprentissage comme moyen d'augmenter l'engagement d'individus à faibles revenus à développer des stratégies de réduction et d'élimination de la pauvreté au Canada. Cet article dresse le portrait du processus et des réflexions, des analyses et des recommandations de 55 participants au projet et des auteurs.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca