DOING IT OLD SCHOOL: PEER-LED OCCUPATIONAL SAFETY TRAINING IN THE U.S. CONSTRUCTION INDUSTRY

Clayton Sinyai, Pete Stafford, Chris Trahan

Abstract


Many labour organizations that sponsor occupational health and safety training champion “peer training,” preferring instructors drawn from the shopfloor over academically credentialed experts. But peer training is hardly new: in the skilled trades, master craftsmen have instructed apprentices since the Middle Ages. Building on the apprenticeship model of education, the U.S.-based construction unions have created a network of more than 4,000 peer trainers who provide occupational health and safety training to up to 100,000 men and women in the building trades each year.

COMME DANS L’ANCIEN TEMPS: LA FORMATION EN SÉCURITÉ AU TRAVAIL OFFERTE PAR LES PAIRS DANS L’INDUSTRIE DE LA CONSTRUCTION AUX ÉTATS-UNIS

Plusieurs syndicats offrant des formations en santé et en sécurité au travail valorisent la formation par les pairs et favorisent l’embauche de formateurs issus du plancher de l’usine, au détriment d’experts universitaires. Or, cette façon de faire n’est pas récente. En effet, dans le domaine des métiers spécialisés, les artisans forment les apprentis depuis l’époque du Moyen Âge. Se basant sur le modèle éducationnel de compagnonnage, les associations syndicales du domaine de la construction ont créé un réseau regroupant plus de 4 000 formateurs-travailleurs qui donnent une formation en santé et sécurité au travail à plus de 100 000 travailleurs et travailleuses du domaine de la construction par année.


Keywords


occupational safety; labor unions; construction

Full Text:

PDF