ENSEIGNER LE FRANÇAIS COMME LANGUE SECONDE: PLUS QU'UN DÉFI, UNE RESPONSABILITÉ
Abstract
La question de l'enseignement du français comme langue seconde au Québec est présentement une question des plus pertinentes. En effet, doit-on faire une distinction entre le fait d'enseigner une langue seconde (ou étrangère) quelle qu'elle soit et où que l'on se trouve et le fait d'enseigner le français comme langue seconde dans le contexte québécois actuel? Une langue doit-elle nécessairement se rattacher à une culture?Downloads
Published
1975-09-01
How to Cite
Martin, A., & Mignault, H. (1975). ENSEIGNER LE FRANÇAIS COMME LANGUE SECONDE: PLUS QU’UN DÉFI, UNE RESPONSABILITÉ. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 10(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7038
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca