Commentary: MARGARET THATCHER, THATCHERISM AND EDUCATION
Résumé
The changes in educational policy in Britain that are being promoted by Margaret Thatcher's government are of such significance that educators in North America might be well advised to take notice of them. Professor Buck, in the Winter issue of this journal, detailed many of these changes and compared them to the policies of Matthew Arnold. In this commentary, an attempt is made to examine the personal and political background of Margaret Thatcher and to draw some inferences about the origin of her ideas and policies, which have come to be known commonly as "Thatcherism."Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.