THE NEW MODEST PROPOSAL: A DIALOGUE
Résumé
Surely somewhere in the dustier recesses of McGill, in leather armchairs and under dim light, there lurk for long hours each day the originals of Torpens and Scholasticus, those learned figures whose leisurely discourse, conducted over glasses of something forever partly plenished, oscillates forever between the lucid and the ludicrous. And somewhere in the empyrean far above, the lounging members of an even more Olympian club quaff their nectar and look down with their infinite amusement at the everlasting sturdy polarities of French and English, locked like two polecats within one polity. Out of such oppositions may emerge truth; and Abbott Conway puts deftly paid in one dialogue to two enduring misconceptions about language, the one academic and the other politic.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.