FINANCING EDUCATION IN A TIME OF DECLINING ENROLMENTS
Résumé
Analysing the problems threatening education systems in a time of sharply declining enrolments, Dean Atherton is concerned to propose ways and means both to main tain the system at a reduced level and also to cushion the financial shocks. For the first he examines various devices for retaining teachers in employment, rather than releasing them only to rehire later when elementary enrolment climbs again, in eight years' time. For the second he proposes a combination of some tinkering with present formulas, and a more fundamental change in the basis of financing, that would be grounded, not on enrolment figures, but on those programs that a system decides to be basic to its offerings.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.