THE STRUCTURAL APPROACH TO THE TEACHING OF LATIN
Résumé
Remnants of Latine! For centuries in Western Europe a knowledge of Latin (and, where possible, of Classical Greek), provided the principal access to a study of man's cultural achievements. It could be assumed that a training in Latin was part of the baggage of an educated man. Today, with the explosion of knowledge and the consequent demanda on a student's period of formaI training, the outlay of time and effort in any particultar field must be carefully balanced against the rewards of such concentration. The ready availability of information in any one of a number of modern languages and the staggering development of communications media have deprived Latin of its unique position. As a result, the study of Latin now occupies a somewhat different niche in the hierarchy of educational values.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.