EDUCATING TEACHERS FOR THE INFORMATION AGE

Authors

  • Ronald G. Ragsdale Ontario Institute for Studies in Education

Abstract

The educating of teachers for the information age has received some attention in the recent literature, but the emphases have been traditional, based on current conditions and forecasts. What is needed is a new view of computers in their roles as communications media and a need assessment approach to determining those roles which are appropriate in education. Given this context, it is possible to look at potential problem areas arising from computer applications in education. Courseware development, artificial intelligence, training of parents, teacher in-service, teacher workload, student motivation, and programming and writing are sample areas which are examined briefly. The conclusions are that we need to provide teachers with more relevant applications from which to learn about computers, make them more skeptical of claims about computer applications, and help them to be more sensitive to student needs in all areas, particularly that of computer use. RÉSUMÉ La formation des maîtres à l'ère de l'informatique a fait l'objet de quelques articles dans la littérature moderne, mais ces articles étaient généralement traditionnels et basés sur la conjoncture et les prévisions actuelles. Ce qu'il nous faut, c'est un point de vue nouveau sur l'ordinateur et son râle comme moyen de communication et une évaluation visant à déterminer les râles qui conviennent à l'éducation. Cela étant, il devient possible d'examiner les secteurs critiques éventuels qui résulteront des applications de l'informatique à l'éducation. Parmi les domaines abordés brièvement, mentionnons l'élaboration de matériels didactiques, l'intelligence artificielle, la formation des parents, les professeurs à l'oeuvre, la charge d'enseignement des professeurs, la motivation des élèves ainsi que la programmation et l'écriture. Il ressort de tout cela que nous devons offrir aux professeurs davantage d'occasions d'en savoir plus long sur les ordinateurs, que nous devons remettre en question les prétentions de l'informatique et que nous devons aider les enseignants à prêter davantage attention aux besoins de leurs élèves dans tous les domaines, notamment dans celui de l'informatique.

Author Biography

Ronald G. Ragsdale, Ontario Institute for Studies in Education

The primary interests of Dr. Ronald G. Ragsdale, who has been at the Ontario Institute for Studies in Education (O.I.S.E.) since 1966, are in evaluating the impact of computers on the educational process. He has published numerous articles in this field and recently authored two books entitled: Computers in the Schools: A guide for planning and Evaluation of Microcomputer Courseware. Dr. Ragsdale is an associate professor in the Department of Measurement, Evaluation, and Computer Applications at O.I.S.E. Ronald G. Ragsdale qui fait partie de l'Ontario Institute for Studies in Education depuis 1966, s'occupe d'évaluer les répercussions de l'informatique sur le processus éducatif. Il a publié maints articles sur ce domaine et il est l'auteur de deux ouvrages récents intitulés: Computer's in the Schools: A guide for planning et Evaluation of Microcomputer Courseware. M. Ragsdale est professeur agrégé au Department of Measurement, Evaluation, and Computer Applications à L'O.I.S.E.

Downloads

Published

1985-01-01

How to Cite

Ragsdale, R. G. (1985). EDUCATING TEACHERS FOR THE INFORMATION AGE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 20(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7597

Issue

Section

Articles