CURRENT THINKING ON THE MODEL OF EDUCATION

Authors

  • Philip Nagy Ontario Institute for Studies in Education
  • Alan Ryan University of Saskatchewan
  • Dianne Common Univerity of Lethbridge
  • Glen Aikenhead University of Saskatchewan
  • Alan Yackulic University of Saskatchewan

Abstract

(The papers that follow were originally presented in symposium form at the meeting of Canadian Learned Societies at Vancouver in May 1983. They are remarkable in having been contributed by authorities from a variety of fields, all claiming to support the same radical conclusion. Each paper brings with it not only the authentic smell of the lamp, however, but also a distant whiff of will o' the wisp. Anyone who succeeds in making sense of these papers is probably making a mistake. But let the authors speak for themselves, as they unfortunately have undertaken to do.) RÉSUMÉ Les articles ont été présentés à l'origine sous forme de colloque à l'assemblée des Sociétés savantes canadiennes qui a eu lieu à Vancouver en mai 1983. Ils sont remarquables en ce sens qu'ils ont été rédigés par des sommités dans plusieurs domaines qui prétendent toutes à la même conclusion radicale. Chaque article ne sent pas seulement la lampe à pétrole mais également le feu follet; quiconque parvient à trouver le sens de ces articles est probablement dans l'erreur. Mais laissons la parole aux auteurs puisqu'ils l'ont demandée.

Author Biographies

Philip Nagy, Ontario Institute for Studies in Education

Philip Nagy is Associate Professor in the Department of Measurement, Evaluation, and Computer Applications at the Ontario Institute for Studies in Education. Because of his extremely rude nature, he is kept in the field office in Kitchener, Ontario (N2G lH9). His major interest is in data analysis. He has published in the Review of Educational Research and National Enquirer. Philip Nagy est professeur agrégé au département de métrologie, d'évaluation et d'applications sur ordinateur de l'Ontario Institute for Studies in Education. En raison de sa nature extrêmement violente, on le garde isolé au bureau de Kitchener en Ontario. Il s'intéresse avant tout à l'analyse des données. Il a publié des articles dans la Review of Educational Research et dans le National Enquirer.

Alan Ryan, University of Saskatchewan

Alan Ryan is Associate Professor in the Department of Curriculum Studies, University of Saskatchewan, Saskatoon (S7N OWO). When not gardening or listening to music, he ruminates about curriculum evaluation. He is the editor of CSSE News. Alan Ryan est professeur agrégé au département des études sur les programmes à l'université de Saskatchewan à Saskatoon. Lorsqu'il ne travaille pas dans son jardin ou qu'il n'écoute pas de la musique, il rumine sur l'évaluation des programmes d'études. Il est redacteur en chef du CSSE News.

Dianne Common, Univerity of Lethbridge

Dianne Common is Associate Professor in the Faculty of Education, University of Lethbridge (TlK 3M4). Her major interests are in skiing and curriculum theory. She has published in the Canadian Journal of Education and Curriculum Bandwagon. Dianne Common est professeur agrégé à la faculté des sciences de l'éducation de l'université Lethbridge. Elle s'intéresse beaucoup au ski et à la théorie des programmes d'études. Elle a publié des articles dans le Canadian Journal of Education et dans Curriculum Bandwagon.

Glen Aikenhead, University of Saskatchewan

Glen Aikenhead is Profesor in the Department of Curriculum Studies, University of Saskatchewan, Saskatoon (S7N OWO). His major interests are in paranormal phenomena and science education. He has published in Science education, the Journal of Research in Science Teaching, and Saskatchewan Mountaineering. Glen Aikenhead enseigne au département des études sur les programmes à l'université de Saskatchewan à Saskatoon (S7N OWO). Il s'intéresse surtout aux phénomènes paranormaux et à l'enseignement des sciences. Il a publié de nombreux articles dans Science Education, le Journal of Research in Science Teaching et la Saskatchewan Mountaineering.

Alan Yackulic, University of Saskatchewan

Alan Yackulic is Assistant Professor in the Department of Educational Psychology, University of Saskatchewan, Saskatoon (S7N OWO). His major interests are in cognitive psychology and lunatic fringe politics. He is a regular contributor to the editorial pages of many small town prairie newspapers, under the pen name "Irate Taxpayer". Alan Yackulic est professeur adjoint au département de Pyschopédagogie de l'université de Saskatchewan à Saskatoon. Il s'intéresse avant tout à la psychologie cognitive et aux politiques accessoires. Il contribue regulièrement aux éditoriaux de nombreux petits journaux des Prairies qu'il signe de la manière suivante "Un contribuable en colère".

Downloads

Published

1984-04-01

How to Cite

Nagy, P., Ryan, A., Common, D., Aikenhead, G., & Yackulic, A. (1984). CURRENT THINKING ON THE MODEL OF EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 19(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7563

Issue

Section

Articles