AN ANALYSIS OF ONTARIO ABORIGINAL EDUCATION POLICY: CRITICAL AND INTERPRETIVE PERSPECTIVES
Keywords:
policy, Aboriginal education, Aboriginal epistemologies, student achievementAbstract
ABSTRACT. This paper provides an historical and contemporary interpretation of the developmental influences that have led to the Ontario Ministry of Education’s recent focus on Aboriginal educational policy in Ontario, Canada. It offers an interpretive and critical perspective on the rhetorical constructions, assumptions, and value-orientations implicit in two seminal documents. This discussion will assist Aboriginal Advisory Groups and communities, as well as policy-makers and practitioners, to think clearly about implementation strategies in the broader context of Aboriginal socio-educational development.
UNE ANALYSE DES POLITIQUES D'ÉDUCATION DES AUTOCHTONES EN ONTARIO: PERSPECTIVES CRITIQUES ET INTERPRÉTATIVES
RÉSUMÉ. Cet article offre une interprétation historique et contemporaine des facteurs ayant influencé le développement et contribué au récent intérêt du Ministère de l’Éducation de l’Ontario au Canada pour une politique éducationnelle autochtone. Il apporte une perspective critique et interprétative des fondements et rouages rhétoriques, des hypothèses et des valeurs fondatrices formulées implicitement dans deux documents fondateurs. Cette discussion guidera les groupes consultatifs et les communautés autochtones, ainsi que les politiciens et les professionnels responsables de formuler les politiques, en les amenant à articuler d’une manière claire les stratégies d’implémentation dans le contexte plus étendu du développement socio-éducatif des autochtones.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca