Understanding a Teacher’s Knowledge of Classroom Community (Comprendre la connaissance qu’une enseignante a de la communauté formée par sa classe)

Authors

  • John Barnett University of Western Ontario
  • Gerald Fallon Malaspina University College & British Columbia School District #68

Keywords:

classroom community, creating community, adaptive community, interpretive interactionist methodology

Abstract

ABSTRACT. Using primarily online interaction, we worked with a grade one teacher to help her develop an understanding of community in her own classroom. Using an interpretive interactionist methodology, we theorized four domains in her view of classroom community: trust, membership, power, and capacity. The teacher’s perceived success in creating community suggested the development of an adaptive community coming from a newfound ability to negotiate the contradictions inherent in each domain. Comprendre la connaissance qu’une enseignante a de la communauté formée par sa classe RÉSUMÉ. Par le truchement principal de sessions interactives en ligne, nous avons aidé une enseignante de première année du primaire à perfectionner sa compréhension de la communauté formée par ses élèves. Selon une méthode interactioniste interprétative, nous avons élaboré une théorie axée sur quatre volets d’interprétation de la communauté formée par la classe : confiance, appartenance, pouvoir et capacité. Le succès que perçoit l’enseignante sur le plan de la création d’un esprit communautaire suggère la mise sur pied d’une communauté adaptative issue d’une nouvelle capacité à traiter les contradictions inhérentes à chaque volet.

Author Biographies

John Barnett, University of Western Ontario

John Barnett is assistant professor of science and technology education at the J. G. Althouse Faculty of Education, University of Western Ontario, 1137 Western Road, London, ON. N6G 1G7. barnett@uwo.ca His research interests include online pedagogy, community, internet safety, and online research methods John Barnett est professeur adjoint en enseignement des sciences et technologies à la faculté de l’éducation J. G. Althouse de la University of Western Ontario, 1137, chemin Western, à London (Ontario) N6G 1G7. Son adresse électronique est barnett@uwo.ca. Ses sujets de recherche comprennent la pédagogie en ligne, les communautés, la sécurité sur Internet et les méthodes de recherche en ligne.

Gerald Fallon, Malaspina University College & British Columbia School District #68

Gerald Fallon has a PhD in policy and educational leadership from the University of Western Ontario. He teaches at Malaspina University College and for British Columbia School District #68 (Nanaimo-Ladysmith) gfallon@sd68.bc.ca. His research interests include learning and professional community, educational policy, law, and educational leadership. Gerald Fallon a obtenu un doctorat en études de politiques et leadership en éducation de la University of Western Ontario. Il enseigne au Malaspina University College et dans le district scolaire no 68 de la Colombie-Britannique (Nanaimo-Ladysmith). Son adresse électronique est gfallon@sd68.bc.ca. Ses sujets de recherche comprennent les communautés d’apprentissage et professionnelles, les politiques d’éducation, la loi et le leadership en éducation.

Downloads

Published

2007-04-15

How to Cite

Barnett, J., & Fallon, G. (2007). Understanding a Teacher’s Knowledge of Classroom Community (Comprendre la connaissance qu’une enseignante a de la communauté formée par sa classe). McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(1). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/973

Issue

Section

Articles