Creating Web Portals with Children as Designers: Bonded Design and the Zone of Proximal Development (Création de portails Web avec les enfants comme concepteurs : Conception collaborative et la zone de développement proximal
Keywords:
Bonded Design, low-tech web portal, web portal, Vygotsky, Zone of Proximal Development, community of designersAbstract
ABSTRACT. The article presents a new technology design methodology that the authors have termed “Bonded Design᾿ and that was applied by two intergenerational teams comprising adults and grade-three elementary school students in one case, and adults and grade-six students in a second case. The objective of each team was to design a low-tech web portal prototype that elementary school students could use to find information on Canadian history to support class-based projects. The relationship between Bonded Design and Vygotsky’s Zone of Proximal Development (ZPD) theory is explored, and the success of Bonded Design is explained in part by its use of the ZPD as a conceptual framework for the development of a community of designers. Création de portails Web avec les enfants comme concepteurs : Conception collaborative et la zone de développement proximal RÉSUMÉ. L’article présente une nouvelle méthodologie de conception technologique que les auteurs ont appelée « Bonded Design » ou conception collaborative et qui a été appliquée par deux équipes intergénérationnelles composées d’adultes et d’élèves de troisième année du primaire dans un cas, et d’adultes et d’élèves de sixième année du primaire dans un deuxième cas. L’objectif de chaque équipe était de concevoir un prototype de portail Web d’une faible technicité que des élèves du primaire pourraient utiliser pour trouver de l’information sur l’histoire du Canada, afin de soutenir les projets en classe. La relation entre la conception collaborative et la théorie de Vygotsky sur la zone de développement proximal (ZDP) est explorée, et le succès de la conception collaborative s’explique en partie par son utilisation de la zone de développement proximal comme cadre conceptuel pour le développement d’une communautée de concepteurs.Downloads
Published
2007-04-15
How to Cite
Large, A., Bowler, L., Beheshti, J., & Nesset, V. (2007). Creating Web Portals with Children as Designers: Bonded Design and the Zone of Proximal Development (Création de portails Web avec les enfants comme concepteurs : Conception collaborative et la zone de développement proximal. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(1). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/970
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca