MOVING FROM THE MARGINS: CULTURALLY SAFE TEACHER EDUCATION IN REMOTE NORTHWESTERN BRITISH COLUMBIA
Keywords:
elementary teacher education, collegial inquiries, Indigenous, social justice, cultural safety, Northwest BCAbstract
In 2007 the University of Northern British Columbia initiated a two-year elementary teacher education program at the Northwest Campus in Terrace, British Columbia. The program was designed to meet specific community needs in the North that arise from inequities in the cultural safety of Indigenous teachers and students. The authors share three collegial inquiries into the program’s contribution toward improving cultural safety in K-12 schools and meeting social justice challenges in the region’s communities. Culturally safe allocation of space became better understood, affective learning outcomes were recognized as important determinants of cultural safety, and teacher action in classrooms towards cultural safety was scaffolded for various settings.
SORTIR DE LA MARGE: UNE FORMATION CULTURELLEMENT SÉCURITAIRE DES ENSEIGNANTS DANS LE LOINTAIN NORD DE LA COLOMBIE-BRITANNIQUE
En 2007, l’Université du Nord de la Colombie-Britannique a mis sur pied un programme de formation des enseignants à l’élémentaire d’une durée de deux ans, à son campus nord-ouest, situé à Terrace, en Colombie-Britannique. Ce programme a été conçu pour répondre aux besoins spécifiques de la communauté du nord, dont les inégalités existantes en termes de sécurité culturelle des enseignants et des élèves autochtones. Les auteurs partagent trois collaborations entre collègues issues du programme. Celles-ci ont contribué à améliorer la sécurité culturelle dans les écoles maternelle à secondaire 5 et à relever les défis de justice sociale présents dans les communautés de la région. L’attribution culturellement sécuritaire de l’espace a été mieux comprise, les conséquences affectives de l’apprentissage ont été reconnues comme des déterminants importants de la sécurité culturelle et les gestes des enseignants valorisant la sécurité culturelle dans leur classe ont été soutenus dans divers contextes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca