CONSIDERATIONS FOR EVALUATING 'GOOD CARE' IN CANADIAN ABORIGINAL EARLY CHILDHOOD SETTINGS
Abstract
ABSTRACT. A request to Arlene and Judith for a critique of Aboriginal Head Start evaluations led to this retrospect and prospect on purposes and processes of early childhood care and education. The work has been a multi-log over several years involving indigenous educators and communities, along with others concemed about indigenous developmental goals, authenticity and power in intercultural relationships. We revisit deeply problematic issues in conventional evaluation approaches. We theorize and speculate on alternatives grounded in Aboriginal experiences and values of 'good care' in childhood. PARAMÉTRES D'ÉVALUATION DES « BONS SOINS » DANS LES MILIEUX PRÉSCOLAIRES AUTOCHTONES CANADIENS RÉSUMÉ. C'est une demande adressée à Arlene et Judith pour qu'elles fassent une critique des évaluations d'un programme Bon départ autochtone qui a abouti à cette rétrospective et prospective sur les objectifs et les méthodes de soins et d'éducation de la petite enfance. Le projet s'est échelonné sur plusieurs années avec des éducateurs et des communautés autochtones, et d'autres qui s'intéressent aux objectifs de développement des Autochtones, et à l'authenticité et au pouvoir des rapports interculturels. Nous analysons des éléments hautement problématiques dans les méthodes d'évaluation classiques. Nous théorisons et spéculons au sujet des options enracinées dans les expériences autochtones et des valeurs des « bons soins" dans la petite enfance.Downloads
Published
2002-09-01
How to Cite
Stairs, A. H., & Bernhard, J. K. (2002). CONSIDERATIONS FOR EVALUATING ’GOOD CARE’ IN CANADIAN ABORIGINAL EARLY CHILDHOOD SETTINGS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 37(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8641
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