INTEGRATION OF COMPUTERS INTO THE CURRICULUM: HOW TEACHERS MAY HINDER STUDENTS' USE OF COMPUTERS
Abstract
ABSTRACT. Research has shown that although the integration of computers into the curriculum by teachers remains minimal, students have consistently demonstrated a positive attitude toward computers. In this paper, we report a study that examines the secondary school students' use of computers for learning. We have focused on a high school in Nova Scotia. Based on the data we collected from surveying and interviewing both students and teachers, we identified the limited use of computers for learning by students, the dependency of students on teachers for integration, the constraints of teachers on students, and the reasons for the constraints of teachers on students in terms of teachers' practical difficulties and attitudes toward computers. Based on the above findings, we have discussed implications for the planning and implementation of integrating computers into the school curriculum. RÉSUMÉ. Les recherches démontrent que si l'intégration des ordinateurs dans les programmes d'études par les enseignants reste un phénoméne marginal, les étudiants ont toujours eu une attitude favorable à l'égard des ordinateurs. Dans cet article, nous rendons compte d'une étude portant sur l'utilisation de l'ordinateur à des fins d'apprentissage par les élèves du secondaire. Nous nous sommes concentrés sur le cas d'une école secondaire de Nouvelle-écosse. En nous fondant sur les données recueillies au moyen de sondages et d'entrevues auprès d'élèves et d'enseignants, nous avons constaté que les élèves utilisent peu l'ordinateur à des fms d'apprentissage, qu'ils doivent s'en remettre aux enseignants pour ce qui est de l'intégration de l'informatique dans les programmes et subir les contraintes que leurs professeurs leur imposent du fait des difficultés pratiques qu'ils éprouvent et de leurs attitudes à l'égard des ordinateurs. Nous avons examiné ce que ces résultats sous-entendent pour la planification et l'intégration de l'informatique dans les programmes scolaires.Downloads
Published
1998-01-01
How to Cite
Liu, X., MacMillan, R., & Timmons, V. (1998). INTEGRATION OF COMPUTERS INTO THE CURRICULUM: HOW TEACHERS MAY HINDER STUDENTS’ USE OF COMPUTERS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 33(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8401
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca