MAJOR REFORMS BRING BRIGHTER EMPLOYMENT PROSPECTS FOR QUEBEC STUDENTS

Authors

  • Barbara Goode Ministère de l'Éducation du Québec

Abstract

With the 1986 plan of action for vocational education, the ministère de l'Éducation launched a major reform of the secondary vocational education system. The author examines the current state of vocational education as a result of the changes ensuing from the reform, and addresses the particular challenges faced in providing equal access and quality in English-language vocational education. The paper closes with a discussion of the Ministère's current focus on creating an integrated secondary and college delivery system and on widening access to lifelong learning. Résumé En adoptant en 1986 son plan d'action sur la formation professionnelle, le ministère de l'Éducation a entamé une profonde réforme du système de la formation professionnelle au secondaire. L'auteur analyse la situation actuelle de la formation professionnelle qui découle de la réforme entreprise et s'intéresse au difficultés particulières que posent l'égalité d'accès et la qualité de la formation professionnelle en langue anglaise. Elle termine son article par une analyse du projet, entrepris par le ministère de création d'un système d'éducation secondaire et collégial intégré et d'élargissement l'accès à l'éducation permanente.

Author Biography

Barbara Goode, Ministère de l'Éducation du Québec

Barbara Goode is an Education Specialist with the ministère de l'Éducation du Québec. As a member of the policy and projects department for services to the English-speaking community, Ms. Goode's major dossiers relate to Adult and Vocational Education. Prior to joining the Ministère, Ms. Goode workedin private practice as a career counsellor and industrial trainer, and held a variety of positions in Québec's education system as a pedagogical and student services consultant, guidance counsellor, teacher and university admissions officer. Ms. Goode is a graduate of McGill University. Barbara Goode est spécialiste en sciences de l'éducation auprès du ministère de l'Éducation du Québec. Membre du département des politiques et des projets touchant les services à la communauté anglophone, Mlle Goode est chargée essentiellement de dossiers ayant trait à l'éducation permanente et à la formation professionnelle. Avant d'entrer au ministère, Mlle Goode était conseillère professionnelle et agent de formation industrielle, et elle a occupé toute une variété de postes dans le système éducatif du Québec comme conseillère d'orientation, enseignante et agent des admissions dans une université. Elle est diplômée de l'Université McGill.

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Published

1994-09-01

How to Cite

Goode, B. (1994). MAJOR REFORMS BRING BRIGHTER EMPLOYMENT PROSPECTS FOR QUEBEC STUDENTS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 29(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8188

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