DECONSTRUCTING HIGH SCHOOL ECONOMICS

Authors

  • Yarema Kelebay McGill University
  • William Brooks Lower Canada College, Montreal

Abstract

When economics was implemented as a compulsory subject in Quebec high schools during the late 1970s, the then reigning demand-side Keynsian assumptions were written into the new curriculum. With the coming of the Austrian School's supply-side revolution in the early 1980s, the government set economics curriculum was ideologically inhospitable to supply-side insights. This has left the current economics curriculum outdated and an obstacle to quality economics education. Curriculum reform is recommended. RÉSUMÉ Lorsque les sciences économiques ont accédé au rang de matière obligatoire dans les écoles secondaires du Québec vers la fin des années 1970, les hypothèses keynésiennes qui prévalaient alors du côté de la demande ont été intégrées dans le nouveau programme. Avec l'avènement de la révolution de l'école autrichienne du côté de l'offre au début des années 1980, le programme de sciences économiques établi par le gouvernement allait idéologiquement à l'encontre des idées relatives à l'offre. Cela explique que l'actuel programme de sciences économiques soit périmé et constitue un obstacle à des enseignements de qualité. Une réforme s'imposse donc de toute urgence.

Author Biographies

Yarema Kelebay, McGill University

Yarema Kelebay is an associate professor at the Faculty of Education of McGill University where he teaches economics and history in the Curriculum and Instruction Department, and philosophy in the Religion and Philosophy of Education Department. Yarema Kelebay est professeur agrégé à la faculté des sciences de l'éducation de l'Université McGill où il enseigne les sciences économiques et l'histoire au département des programmes d'étude ainsi que la philosophie au département d'enseignement de la religion et de philosophie des sciences de l'éducation.

William Brooks, Lower Canada College, Montreal

William Brooks is Head of the Social Sciences Department at Lower Canada College in Montreal where he teaches economics, political science, and history. William Brooks est directeur du département des sciences sociales au Lower Canada College à Montréal où il enseigne les sciences économiques, les sciences politiques, et l'histoire.

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Published

1991-01-01

How to Cite

Kelebay, Y., & Brooks, W. (1991). DECONSTRUCTING HIGH SCHOOL ECONOMICS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7958

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